Optimalizácia na sociálnych sieťach
SMO - Social Media Optimalization - optimalizácia na sociálnych médiách
Poznáme 2 typy metód SMO optimalizácie pre sociálne siete:
- zdieľanie sociálnych ikon, používateľského hodnotenia alebo hlasovania v obsahu web stránky (napr. ikonky pre zdieľanie článkov na Facebooku či FB komentáre vo webe),
- propagačné aktivity na sociálnych médiách - oddelene od obsahu web stránok - samostatné blogy, poznámky, stories, komentáre na iné blogy, účasť v diskusným fórach, aktualizácia FB stránky, súťaže...
SMO optimalizácia je súčasťou internetového marketingu (reklamy na internete). Cieľom SMO je vyššia návštevnosť webstránky či e-shopu a taktiež zvýšenie samotného predaja produktov či služieb.
Optimalizácia pre sociálne siete = aj úprava obsahu do podoby, resp. formátu, ktorý daná sieť vyžaduje.
Na prípravu príspevkov môžete využiť priamo grafické programy alebo napr. online nástroje ako Canva.com.
Ako na optimalizáciu pre sociálne siete (SMO)?
Pravidlá SMO:
- pripravte si stratégiu SMO - zadefinujte si ciele (napr. zvýšenie návštevnosti, predaja, popularity, budovanie brandu),
- poznajte cieľovú skupinu svojich zákazníkov - pomôžu vám napr. persony,
- predstavte sa - prezentujte nielen benefity svojich produktov, ale ukážte aj ľudí, ktorí pre vás pracujú, balia objednávky a pod.,
- zvýšte počet spätných odkazov na stránku či profil vytvorené na konkrétnej sociálnej sieti (prelinkujte napr. cez pätičku svojho webu),
- podporte šírenie obsahu - zverejňujte odkazy na svoj obsah na súvisiace médiá s vysokou dennou návštevnosťou,
- staňte sa zdrojom informácií - založte na svojej web stránke blog a pravidelne prinášajte novinky či zaujímavé rozhovory zo svojej branže,
- pracujte s referenciami - využite Google alebo Facebook referencie, resp. priamo FB hodnotenia produktov,
- zúčastňujte sa konverzácií - poraďte nerozhodným potenciálnym zákazníkom, konfrontujte ďalších používateľov, ak s nimi nesúhlasíte, so zákazníkom (i potenciálnym) komunikujte v osobnej diskusii