Reklama na internete
Bannerová reklama na internete
Využitie bannerovej internetovej reklamy v marketingu je široké, cieľom bannerovej reklamy môže byť napríklad:
- zvýšenie návštevnosti web stránky,
- prilákanie nových návštevníkov,
- zvýšenie podielu z online predaja,
- zmena spotrebiteľského správania,
- zvýšenie povedomia o značke,
- rast obľúbenosti značky,
- odlíšenie značky od konkurencie,
- zmena imidžu a vnímania značky.
Grafická reklama na internete patrí medzi najstaršie formy online reklamy, dnes je využívaná pre tzv. imidžové kampane. Je reprezentovaná rôznymi druhmi reklamných formátov. Všeobecne pri tvorbe bannerov platí, aby ste sa snažili čo najefektívnejšie splniť stanovený cieľ a čo najvýstižnejšie zachytiť reklamné posolstvo.
Najrozšírenejším typom bol full banner. Nakoľko patril medzi najviac používané typy bannerov, návštevníci internetu si naň postupne zvykli a začali ho ignorovať. Tak vznikla tzv. bannerová slepota, preto je dnes čoraz ťažšie upútať pozornosť potenciálnych zákazníkov.
Čo ovplyvňuje úspešnosť bannerovej internetovej reklamy:
- kvalita reklamných formátov – ich kreativita, originalita.
- veľkosť reklamy v kB, čím je veľkosť bannera väčšia, tým sa pomalšie na web stránke načítava. Preto sa odporúčajú vkladať komprimované bannery.
Bannerová reklama vs. reklama v PPC systémoch
Bannerová internetová reklama je vhodná vtedy, ak cieľom marketingových aktivít firmy je apelovať na emócie spotrebiteľov a budovanie imidžu a produktu firmy. V grafickej kampani sa dá vynikajúco využiť kreativita a originalita, aby reklamné posolstvo internetového návštevníka zaujalo a ten si ho zapamätal.
Textová reklama v PPC systémoch je efektívna, ale nie je vhodná pre všetky marketingové ciele firmy. PPC reklamu možno veľmi dobre zacieliť, takže ju vidí len úzka skupina návštevníkov internetu, ktorá má o informácie záujem. To je aj najväčšie obmedzenie textovej reklamy v PPC systémoch.
PPC reklama na internete sa nepoužíva na zasiahnutie veľkého množstva návštevníkov internetu v krátkom časovom úseku. Návštevníci ju môžu prehliadnuť, ťažšie si zapamätajú reklamné posolstvo. PPC reklama, na rozdiel od bannerovej grafickej reklamy, vôbec nie je vhodná na budovanie povedomia o značke (branding). Svojou formou je PPC reklama najviac vhodná na propagáciu produktov, o ktorých sa spotrebiteľ rozhoduje racionálne.
Odporúčame tiež sekcie: