Zasielanie reklamy
E-mail marketing
Zasielanie reklamy formou elektronickej pošty (e-mailu) je obľúbený spôsob propagácie. E-mailing predstavuje efektívnu formu komunikácie so zákazníkmi, len treba rešpektovať GDPR.
Firma by mala rozosielať len vyžiadané správy. Ak sa zákazník sám prihlásil na odber noviniek z firemnej web stránky e-mailom, bude dostávať v pravidelných intervaloch, resp. po aktualizácii stránky informačný e-mail o novinkách – newsletter.
Výhodou tohto riešenia je, že je lacné, rýchle, ľahko dostupné a vďaka vysokej miere prekliknutia (CTR - Click Through Rate) patrí k najefektívnejším formám reklamy.
E-mail marketing sa skôr používa na posilňovanie lojality existujúcich návštevníkov firemného webu, než na získavanie nových návštevníkov. Pomocou newslettrov sa buduje dlhodobý vzťah so zákazníkom.
- Firma by nemala zasielať nevyžiadanú reklamnú poštu – spam. Propagovať produkty a služby týmto spôsobom je okrem toho neefektívne. Ak návštevník považuje zaslaný e-mail za spam, môže to mať pre firmu negatívny dopad a to z obchodného i právneho hľadiska.
Výhodou hotových e-shopových riešení je aj modul pre efektívny e-mailing, napr. na MailChimp či SmartEmailing.