Vytvorenie webovej stránky - texty na web stránke
Vytvorenie webovej stránky
Pri tvorbe obsahu pre web stránky a e-shop myslite na to, že v dnešnej uponáhľanej dobe ľudia miesto čítania text len scanujú. Preto je dôležité staviť na zjednodušenie a formátovanie textu, výstižné obrázky, infografiky či videá, ktoré povedia viac. Vytvorenie web stránky s kvalitným obsahom je základom úspechu vášho podnikania na internete.
Typická vlastnosť návštevníkov internetu je, že www stránky nečítajú, ale len skenujú – vnímajú vizuálne najvýraznejšie body. Prostredie internetu a charakteristika návštevníkov vyžadujú pre vytvorenie webovej stránky použiť špecifické marketingové nástroje.
Vytvorenie webovej stránky musí spĺnať kvalitný, informačne hodnotný a pravidelne publikovaný obsah www stránky pre udržanie záujmu návštevníka firemnej web prezentácie.
Prehľadne štruktúrovaný a zrozumiteľný text pri vytváraní webovej stránky má veľký vplyv na kvalitu a úspešnosť www stránky.
Vytvorenie web stránky tu a teraz
Naklikajte si cez BiznisWeb.sk vlastnú webstránku alebo e-shop s 15 denným testom zdarma a neskôr môžete využiť riešenie na prenájom.
Neviete ako si vytvoriť web stránku? Stačí vyplniť váš e-mail a www stránka je vytvorená za pár sekúnd.
Aké funkcie použiť na vytvorenie webovej stránky
Na vytvorenie webovej stránky môžte použiť kombinácie funkcií ako text (buď pomocou Wysiwyg editora alebo HTML kódu), bannery, fotogalérie a nezabudnime na kontaktné formuláre.
Aktuálny obsah zabezpečí funkcia články (blog), funkcia FAQ - časté otázky, alebo prepojenie webu na sociálne siete. Vytvorenie prehľadného webu zabezpečí funkcia menu, mapa stránky (sitemap), či rázcestník. Tu nájdete prehľad všetkých funkcií na prácu s obsahom webu v BiznisWeb.sk.
Nezabúdajme, prehľadnosť a jednoduchosť majú vplyv na užívateľský zážitok pri prehliadaní webu.
Ako vyzerá admin rozhranie pre tvorbu webu?
Nezľaknite sa, v testovacej verzii sú dostupné na ukážku aj e-shopové funkcie. Ak si objednáte riešenie bez e-shopu, alebo web zdarma v balíčku FREE, tak v administrácii budete mať "admin rozhranie eshopu" deaktivované (t.j. vyšedí sa menu: Produkty, Objednávky, Klienti a aj niektoré časti z Nastavení). V administrácii webu môžte pridávať ľubovoľný počet nových stránok a podstránok webu kliknutím na "Nová stránka".
Tvorba webových stránok má svoje pravidlá
- responzivita (bezproblémové zobrazenie webstránky na mobilných zariadeniach),
- rýchle načítanie webu (spomaľovať môžu najmä zbytočne veľké nekomprimované obrázky - skúste napr. tinypng.com),
- kvalitný, optimalizovaný a relevantný obsah (obsahový marketing je jedným z pilierov úspešného a zarábajúceho e-shopu),
- prehľadná navigácia (aj z pohľadu SEO odporúčame drobkovú navigáciu),
- originalita (aj v prípade napojenia na XML feed dodávateľa viete k produktom vložiť vlastné popisy),
- aktuálnosť (aktualizovaný obsah je dôležitý nielen pre samotných návštevníkov, ale aj pre Google),
- súlad s legislatívou (OSS režim, GDPR, obchodné podmienky, reklamačné podmienky a podmienky pre vrátenie tovaru v zákonnej lehote).
Ak si vyberiete riešenie webu na prenájom, napríklad od BiznisWeb.sk, aktualizácie máte v cene a môžete si byť istý, že web a eshop možno vytvoriť v súlade so zákonmi SR a aj smernicami EK.
Titulná stránka webu je najdôležitejšia
Titulka, Úvod alebo Home je najnavštevnovanejšia podstránka vášho webu. Preto by mala obsahovať všetky dôležité informácie o tom, kto ste, čo ponúkate, ako vás kontaktovať a pod.
Preplnená titulná www stránka však stráca svoj zmysel, preto treba zvážiť, ako využiť jej plochu čo najprirodzenejšie a zároveň najefektívnejšie.
Zo všetkých podstránok by mal viesť odkaz na titulnú www stránku. Všetko na titulnej stránke pomáha k pochopeniu posolstva web prezentácie. Na určenie posolstva www stránky možno použiť napr. slogan, nadpisy, ikonky symbolizujúce výhody a benefity vašich služieb a výstižné fotografie).
- jasný a informatívny
- stručný
- vyjadriť odlišnosť a jasný úžitok
- príjemný, živý a dômyselný.
Výstižné nadpisy a položky v menu
Byť stručný, jasný a výstižný sa oplatí aj pri tvorbe www stránky. Položka v menu, ktorá vám kvôli počtu znakov zaberie 2 riadky, nikoho neupúta. Práve naopak. Preto sa snažte používať čo najvýstižnejšie názvy jednotlivých podstránok webu. V prípade e-shopov s rozvetvenou štruktúrou podstránok a kategórií odporúčame doplniť k názvu ikonky.
Aktuálnosť www stránky
Aktuálnosť informácií firemnej www stránky je dôležitým faktorom dôveryhodnosti web stránky a jej prevádzkovateľa.
Návštevníkov zaujímajú aktuálne ponuky firmy, prípadne informácie o tom, čo chystáte – začiatok výpredaja, zriadenie novej predajne, lepšie možnosti online platieb, súťaž na sociálnej sieti atď.
Ak návštevník objaví zaujímavú ponuku, ale dodatočne zistí, že už dávno neplatí, klesá jeho dôvera voči celej www stránke firmy. Odrazí sa to aj v lojalite k firme a v konečnom dôsledku aj v zákazníckych recenziách.
Prehľadnosť www stránky
Čítanie dlhého neformátovaného textu na www stránke je únavné. V dnešnej responzívnej dobe treba brať ohľad na to, aby sa obsah webu dobre zobrazoval a vnímal predovšetkým mobilným používateľom. Štruktúrovaný text by mal byť oddelený podnadpismi, odrážkami, obrázkami, infografikami a v prípade dlhých textov záchytnými bodmi, tzv. kotvami.
Dlhý text možno členiť na viac www stránok previazaných spolu hypertextovými odkazmi.
Návštevník www stránky by mal mať možnosť zmeniť si veľkosť písma. Najvhodnejšie na čítanie textu z monitora je bezpätkové písmo.
Sústredenie a vnímanie textu nepriaznivo ovplyvňujú blikajúce bannery, automaticky prehrávaná hudba či video, vyskakujúce – popup okná a pod.
Vytvorenie viacjazyčného webu
Ak chce firma preniknúť na nové trhy, jedna z najefektívnejších ciest je osloviť zahraničných zákazníkov a poskytnúť obsah www stránky a eshopu v cudzích jazykoch.
V moderných CMS systémoch si rýchlo a jednoducho vytvoríte jazykovú verziu webstránky či e-shopu a v jednej administrácii spravujete viacero jazykov. Vytvorenie webu v českom jazyku je prvým krokom expanzie slovenských podnikateľov.
Jednoducho povedané, stačí zaplatiť za preklad a firma zväčšila svoj trhový dosah na milióny ľudí. Pri prekladoch treba mať napamäti rozdielnosti v jednotlivých príbuzných jazykoch – napr. kanadská, francúzska a africká Francúžtina atď. Firma by mala využiť služby prekladateľa z cieľového regiónu.
Pri zasielaní a predaji produktov do zahraničia poskytujte aj cenník zaslania tovaru do rôznych krajín sveta, napr. vytvorením odkazov na www stránky zasielateľskej spoločnosti ako TenExpres, UPS a zákazník získa výslednú cenu a čas, kedy bude tovar doručený. Najlepšie je integrovať náklady zasielateľskej spoločnosti priamo do firemného predajného systému.
<< späť na obsah kvalitnej www stránky