Odborné portály a diskusie na internete
Odborné portály a diskusie na internete
Tento spôsob propagácie možno využiť najmä na budovanie značky a zvyšovanie povedomia o vašich produktoch. Formy poskytnutia odborných rád:
- publikovanie odborných článkov z oblasti, v ktorej podnikáte,
- diskusné fóra na internete – online komunity,
- FB skupiny, resp. iné príbuzné skupiny, kde viete osloviť svoju cieľovú skupinu zákazníkov,
- e-mailové diskusné konferencie.
Cieľom je presvedčiť potenciálnych zákazníkov o odbornosti firmy. Ak budú vaše rady prínosné, prispeje to k zvýšeniu dôveryhodnosti a povedomia o firme, čo má v konečnom dôsledku vplyv na finančné ukazovatele firmy.
Odborné články by mala firma publikovať nielen v špecializovanej sekcii na svojej web stránke, ale mala by sa snažiť aj o ich zverejnenie na odborných portáloch, resp. v novinách. Problémom je umiestnenie reklamného posolstva v odbornom článku, alebo v diskusii. Ak by sa umiestnilo priamo v texte článku, redaktor by pravdepodobne odmietol jeho uverejnenie. Riešením je, že firma sa pod článok podpíše, uvedie stručné informácie o autorovi, jeho odborných znalostiach a uverejní adresu svojej web stránky. Preto tento účel je ideálne aj využitie PR článkov, kde je počet reklamných odkazov limitovaný.
Čitatelia odborných portálov hľadajú informácie, ktoré firma poskytuje. Je veľká pravdepodobnosť, že majú záujem o nákup práve takých produktov, ako firma ponúka. Návštevníci takýchto portálov, resp. diskusných fór, sú rozhodnutí uskutočniť nákupné rozhodnutie, ale hľadajú odbornú pomoc, dobrú radu, ohlas od existujúcich zákazníkov, aby sa rozhodli pre správny produkt, značku.
Pracovníci firmy by mali priebežne sledovať odborné diskusie, prebiehajúce na internete a majú možnosť získať významné podnety od účastníkov diskusie. Firma môže prípadne odpovedať na otázky a problémy, či uviesť odkaz na viac informácií, ktoré nájdu účastníci diskusie na firemnej web stránke.
Okrem diskusií prebiehajúcich priamo na internete sa pracovníci firmy môžu zapojiť do e-mailových diskusných konferencií, video konferencií či live streamov. Aj vtedy by pracovníci firmy nemali zabudnúť uviesť svoje meno, skúsenosti a www kontakt na firmu.