Úspešné www stránky
Návrhy ďalšieho rozvoja webovej stránky
Pre rozvoj vášho podnikania a teda aj webovej stránky sú dôležité štatistiky návštevnosti. Ak viete, aké dopyty na vašom webe ľudia vyhľadávajú, kedy u vás nakupujú a pod., dokážete konať a prijať ďalšie konkrétne opatrenia rozvoja webovej stránky.
Každý, kto sa rozhodne vytvoriť webové stránky, musí počítať s tým, že budú vyžadovať jeho čas.
Vyčleňte si preto každý deň zopár hodín a venujte im svoju pozornosť, vyriaďte objednávky, odpíšte na komentáre, recenzie, otázky na sociálnych sieťach a prezrite si štatistiky návštevnosti.
Vo svojej firme robte len tie aktivity, ktoré vedú k postupnému zlepšovaniu nielen webovej stránky, ale aj celého vášho podnikania.
Pozrite sa, ako si vedie vaša konkurencia. Marketingové nástroje vám dnes toho o nej prezradia viac než dosť.
Pravidelne aktualizujte zoznam relevantných kľúčových slov a zakomponujte ich do svojich textov na webe i v kampaniach.
Tvorte hodnotný obsah – na blogu, vo FAQ i na sociálnych sieťach.
Poznáte proces postupného zlepšovania založený na piatich krokoch - R.A.D.A.R. ?
- 1. Reporting – pravidelné vypracovávanie správ o webovej stránke. Vo firme stanovte, ktoré ukazovatele budete sledovať v čase a vykazovať ich v správach. Aj z hľadiska času nemá zmysel, aby ste sledovali veľké množstvo parametrov. Pre vás bude podstatné napr. počet unikátnych návštevníkov za sledované obdobie, počet online objednávok, priemerná suma objednávky.
- 2. Analýzy – získané ukazovatele analyzujte a identifikujte trendy vývoja. Načrtnite oblasti, ktoré budú potrebovať zlepšenia. Napríklad zistíte, že hoci vaša webová stránka má vysokú návštevnosť, online predaj je nedostatočný. Môže to byť spôsobené napr. problémom s vypĺňaním objednávkových formulárov, alebo neprehľadnosťou web stránky. Vtedy vám pomôže testovanie použiteľnosti.
- 3. Decision – Rozhodnutie – nebojte sa spraviť potrebné rozhodnutia. Ľudia sa boja zmien, lebo nevedia, či prinesú zlepšenie súčasného stavu. Je dôležité vedieť vyvodiť rozhodnutie na zmenu, ktoré nám ponúkla analýza. Odporúčame robiť postupné zmeny, zakaždým meniť len jednu vec. Ak zmeníte súčasne na www stránke viac vecí, nebudete vedieť, čo a ako malo vplyv na zmenu sledovaných parametrov.
- 4. Akcia – zapracujte zmeny do procesov v celej firme, ak je to potrebné, nielen na web stránke. Toto je najdôležitejší krok. Zmeny, uskutočňované vo firme na základe analýz, sú všeobecne lepšie prijímané.
- 5. Results – výsledky – vyhodnocujte reakcie návštevníkov vašej web stránky na zmeny, ktoré ste uskutočnili. Vyhodnoťte, či priniesli zmeny pozitívny, negatívny efekt v porovnaní so stavom pred a po zmene.
Ak boli výsledky pozitívne, neuspokojte sa s týmto konštatovaním, zlepšenia treba uskutočňovať neustále.