Skúsenosti z praxe
Podnikanie - skúsenosti z praxe
My, autori týchto web stránok z BiznisWeb s.r.o., môžeme ponúknuť nasledovné rady z praxe:
1. Podnikateľský zámer by mal byť unikátnejší, nemusí byť ale jedinečný
- Skôr uspejete, ak si vyberiete odvetvie s minimálnou konkurenciou.
- Dôkladne si pripravte podnikateľský plán a kompletnú stratégiu.
- V rámci firemnej identity si nastavte aj firemnú komunikáciu.
2. Odlíšte sa
Nemáme na mysli extrémne rozdiely, záleží na kvalite konkurencie. Stačí vypichnúť 1-2 top vlastnosti vašich produktov či benefity vašich služieb, napr.:
- jednoduchosť ovládania produktu,
- vyššie množstvo užitočných funkcií,
- zážitok z dizajnu produktu či vykonania služby,
- kvalitná a ústretová podpora,
- prepracovaná web stránka a sociálne siete
- a iné :-).
3. Podnikajte efektívne.
Zautomatizujte si maximum procesov spojených s vyriaďovaním objednávok a zákazníckym servisom. Využite napr. priame napojenia na dopravcov. Ušetrený čas venujte napríklad optimalizácií kampaní, komunikácii na sociálnych sieťach a pod. Nie je na škodu, ak do tímu priberiete profíka, ktorý vám pomôže napr. s digitálnym marketingom.
4. Spoznajte legislatívu
V podnikaní by ste mali byť ako ryba vo vode, preto by ste mali poznať základné náležitosti, vaše práva a povinnosti, odvody a pod. Odporúčame tiež sledovať legislatívne zmeny, napr. v súvislosti s cookies, GDPR, EET a podobne. Odporúčame sledovať napríklad právnu poradňu.
5. Buďte realisti, nebuďte naivní
Keď spustíte internetový obchod, nečakajte okamžitý nárast objednávok. Bez PPC reklamy to ani nie je možné. SEO vám začne zarábať taktiež až po nejakom čase. Počítajte aj s nečakanými výdavkami, vždy majte pripravenú finančnú rezervu.
My sme museli napríklad zaplatiť pokutu za to, že sme štátu neoznámili, že sme robili web stránku pre prezidentskú kandidátku a iné nezmysly.
6. Podnikajte vo viacerých krajinách
Nám v BiznisWebe veľmi pomohlo, že sme sa "rozbehli" nielen na Slovensku, ale aj v Česku. Dnes je expanzia povinnou jazdou. Viac informácií o tom, ako expandovať a uspieť aj na zahraničných trhoch nájdete na našom blogu.
7. Najdôležitejšie na záver: Makajte, makajte, makajte!
- Dôsledne realizujte svoje ciele a zámery.
- Svoj čas sa snažte využiť na maximum.
- Vymýšlajte nové funkcie, zlepšenia, inovujte reklamné kampane, inšpirujte sa (ale nekopírujte) v zahraničí alebo aj u konkurencie.
- Počítajte aj s nadčasom, je potrebné byť online vtedy, keď váš vaši zákazníci potrebujú.
- Staňte sa autoritou vo svojom obore.
- Študujte, inovujte, vylepšujte.
späť na stránku podnikanie