Propagácia www stránky
Propagácia www stránky - internetová reklama
Internetová reklama
Nestačí len mať dobrú web stránku, treba ju vedieť na internete spropagovať.
Návštevníci na váš web neprídu sami od seba.
Výhody reklamy na internete:
- je lacnejšia oproti iným druhom reklamy,
- môže si ju dovoliť aj malá, resp. začínajúca firma,
- interaktivita je hlavným rozdielom medzi reklamou na internete a reklamou v klasických médiách,
- návštevník sám rozhoduje, čomu bude venovať svoju pozornosť, je aktívnym príjemcom posolstva, na rozdiel od iných komunikačných médií,
- internetovú reklamu možno výborne zacieliť na zvolený segment návštevníkov,
- efekty plynúce z reklamy možno priebežne merať a vyhodnocovať,
- ak zistíte, že reklamná kampaň je neefektívna, môžete ju hneď zastaviť, urobiť potrebné zmeny v nastaveniach kampane, atď.
Možnosti propagácie firmy a firemnej web stránky:
- internetové vyhľadávače
- internetové katalógy
- bannerová reklama
- e-mail marketing
- spriaznené www stránky
- affiliate programy
- odborné portály, odborné diskusie na Internete
- microsite
- advergaming
- virálny marketing
- sociálne siete
- influenceri
Podnikanie a propagácia web stránky
Ak máte dostatok peňazí, môžete načasovať reklamnú kampaň súčasne na internete, aj v offline prostredí. Aké formy propagácie zvolíte, záleží od stanovených cieľov.
Marketingové aktivity online a offline by mali byť:
- integrované
- navzájom sa podporovať
- konzistentné
- dobre načasované
Zostavte si plán marketingových aktivít:
Vaše marketingové aktivity by mali byť presne naplánované k určitému dátumu alebo k nejakej príležitosti. Ak je vaše podnikanie sezónne, časový harmonogram je nutnosťou.
- Urobte si časový harmonogram marketingových aktivít v priebehu roka.
- Stanovte dátum spustenia jednotlivých kampaní.
- Definujte podrobný priebeh každej kampane a rozdeľte zodpovednosť za jednotlivé kompetencie.
- Plánujte, koľko, aký druh tovaru a za akú cenu počas kampane predáte.
- Zistite objem tovaru na sklade, prípadne doplňte zásoby, aby ste ho mali dosť a vyhli sa dlhším dodacím lehotám.
- Využívajte pamätné dni a sviatky, reagujte na sezónny dopyt a aktuálne dianie.
späť na stránku podnikanie