Blogy, blogovanie

Blogy - blogovanie a jeho význam pre online marketing

blogy, blogovanie, vytvorenie blogu, tvorba bloguAk podnikáte na internete, firemný blog by mal byť súčasťou vašej SEO stratégie. Blogy pomôžu zvýšiť predaj a návštevnosť vašich stránok. 

Písanie článkov na blog je dnes nevyhnutnou súčasťou obsahového marketingu v každom odvetví podnikania. 

Ak neviete, o čom písať blogy, resp. blogposty, začnite tým, že odpoviete na najčastejšie zákaznícke otázky (ako fungujú vaše produkty, ako s nimi narábať, aby vydržali čo najdlhšie - napr. ako prať oblečenie...).

Množstvo tipov a inšpirácií pre tvorbu obsahu nájdete aj na blogu o podnikaní na internete

 

Ako vzniklo slovo blog, blogy?

 

Aké blogy poznáme?

  • profesijné alebo záujmové, okolo ktorých sa vytvára určitá komunita ľudí so spoločnými záujmami - jedná sa o blogy firiem prezentujúcich svoje produkty alebo odborníkov z danej oblasti,
  • osobné blogy - alternatíva denníkov, ľudia prezentujú osobné zážitky, píšu na rôzne témy súvisiace so životným štýlom, o medziľudských vzťahoch, o svojich cestách ...,
  • videoblogy - teda vlogy, ktorých celý príspevok je prezentovaný vo videu,
  • moblogy - blogy, na ktorých sa blogovanie realizuje cez mobil,
  • mikroblogy - realizované cez sociálne siete, napr. Twitter, LinkedIn, Facebook alebo Instagram.

 

Blogy, blogovanie a online internetový marketing

  • Význam blogerov pre online marketing za posledné roky rapídne narástol. Komunita blogerov sa stala významnou v rámci Public Relations - PR (budovania vzťahov s verejnosťou). 
  • Blogeri dokážu objektívne prezentovať a efektívne predať váš produkt ďalej, stačí, ak im ho na určitý čas ponúknete na testovanie, resp. venujete.
  • Blogeri nie sú väčšinou nikým platení, preto nemajú dôvod byť negatívnym kritikom vašich produktov, práve naopak.
  • Blogeri majú obrovský počet fanúšikov na sociálnych sieťach, preto vďaka zverejneniu recenzie máte šancu získať nových fanúšikov aj vy.
  • Ľudia sa uchyľujú k čítaniu blogov, blogy sú pre nás zdrojom informácií z celého sveta. Potenciál blogerov je do budúcna práve v tom, že ľudia čoraz menej kupujú časopiny a noviny v printovej (tlačenej) forme.
  • Blog je marketingový nástroj, prostredníctvom ktorého rozširujeme dĺžku a variabilitu kľúčových slov vo vyhľadávačoch (tzv. long tail). Preto je dôležité neustále blogy aktualizovať.

 

Ako vytvoriť blog?

  • čo sa týka grafického spracovania, platia pravidlá kladúce dôraz na použiteľnosť a efektívnosť web designu,
  • pamätajte na to, že dobrý blogger k textu zakomponuje aj vhodný obrázok,
  • blog je vaša vizitka - prezentuje, aká ste firma,
  • blogy by mali obsahovať zaujímavé články, resp. tipy na riešenie používateľských problémov, 
  • pozor na frekventované využívanie osobných zámen - ja, my.

 

Blogovanie - o čom písať na blogu?

  • píšte o svojich službách a produktoch - opíšte ich pozitíva, funkčnosť, benefity, ktoré používateľom prinášajú,
  • predstavte novinky - pripravte si recenziu v písanej a ideálne aj video forme pre sociálne siete,
  • zverejnite návody na použitie daného výrobku, prípadne natočte video návod,
  • predstavte sa - za článkom zverejnite fotografiu a stručné informácie o autorovi,
  • píšte o nových akciách, ktoré prebiehajú vo vašej predajni (kamennej alebo internetovej),
  • píšte svoje názory na dianie v oblasti, v ktorej podnikáte,
  • radšej píšte menej a kvalitne ako veľa a zbytočne,
  • štýl písania prispôsobte svojej cieľovej skupine - ak píšete o IT novinke, využívajte slovník IT odborníkov.

 

Vytvoriť blog si môžete aj na BiznisWeb.sk

 

tvorba blogu | biznisweb.sk

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti