Reklama na internete

Čo je to reklama na internete Pay Per Click (PPC)?

Platená internetová reklama pre www stránky alebo inak PPC reklama.

PPC reklama, platená reklamaReklamou na internete sa snažíme zvýšiť návštevnosť a predaj cez internetový obchod v platených výsledkoch vyhľadávania vo vyhľadávačov ako Google.

Platené výsledky internetovej reklamy sa zobrazujú nad i vedľa prirodzených vysledkov vyhľadávania. Inzerent za internetovú reklamu platí podľa toho, koľkokrát sa na reklamu klikne. Ceny za klik sa podľa dopytu menia, preto je dôležité reklamné kampane neustále sledovať a upravovať.

PPC reklama je najefektívnejšia platená reklama na internete

PPC reklama pre e-shop je v pomere cena / prínos efektívnejšia ako akýkoľvek iný typ internetovej reklamy.

No je dôležité uvedomiť si, že svoju marketingovú stratégiu nemôžete stavať len na reklame z PPC. Každý web a e-shop musí stáť minimálne na 4 pilieroch, pričom PPC a SEO sú dva najhlavnejšie.

Nestačí len mať dobrú web stránku, treba ju vedieť na internete spropagovať.

Návštevníci na váš web neprídu sami od seba, dajte im o sebe vedieť platenou reklamou, ale využite i neplatené zdroje ako napr. Google Moja Firma.

 

Výhody PPC reklamy na internete:

  • zarábať môžete prakticky okamžite po dobití kreditu,
  • sami si určíte denný limit svojich kampaní,
  • vďaka zacieleniu vám reklama na internete získa relevantných zákazníkov,
  • interaktivita je hlavným rozdielom medzi reklamou na internete a reklamou v klasických médiách,
  • internetová reklama je výborne merateľná,
  • ak zistíte, že reklama na internete je neefektívna, môžete ju hneď zastaviť, urobiť zmeny v nastaveniach kampane, atď. a nezruinovať svoj rozpočet.

 

Ak premýšľate o platenej kampani, odporúčame skúsiť aj tzv. natívne kampane, napríklad od Strossle.

 

platené reklamné kampane na interneteKde všade môže byť platená internetová reklama

Možnosti propagácie firmy a firemnej web stránky pomocou reklamy na internete:

  • internetové vyhľadávače,
  • internetové katalógy,
  • bannerová reklama,
  • e-mail marketing,
  • link building,
  • affiliate programy,
  • odborné portály, odborné diskusie na internete,
  • microsite,
  • advergaming,
  • virálny marketing,
  • natívne kampane,
  • kampane na sociálnych sieťach.
 


Efektívna internetová reklama

Efektívna internetová reklama nie je len spustenie kampane v internetových katalógoch či obsahovej sieti Google. Dnes už je oveľa sofistikovanejšia, používa automatizované nástroje i umelú inteligenciu, takže úspech je (pri správnom nastavení samozrejme) zaručený. Smart biddingové stratégie vyťažia z vašich PPC kampaní maximum. 

Ak máte dostatok peňazí, odporúča sa načasovať internetovú reklamu - reklamnú kampaň súčasne na internete, aj mimo internetu, vo viacerých médiách. Zákazník sa dozvie o vašich produktoch, o firme z viacerých reklamných kanálov a pravdepodobnosť, že nakúpi, sa zvyšuje. Výsledkom pôsobenia rôznych médií je vyššia znalosť firmy, značky, väčšie ovplyvnenie zákazníka.

 
 

Internetová reklama vo vyhľadávačoch

Marketingové aktivity online a offline by mali byť:

  • integrované
  • navzájom sa podporovať
  • konzistentné
  • dobre načasované 


Zostavte si Plán marketingových aktivít:


Vaše marketingové aktivity by mali byť presne naplánované k určitému dátumu, alebo k nejakej príležitosti. Ak je vaše podnikanie sezónne, o to viac dbajte na správne načasovanie aktivít. Hoci, v dnešnom e-commerce si tú správnu príležitosť na predaj viete nájsť prakticky kedykoľvek. Môžete využiť i pamätné dni, významné jubileá a pod.

Pri plánovaní vašich marketingových aktivít dbajte na nasledovné kroky:

  • urobte si časový harmonogram marketingových aktivít v priebehu roka,
  • určite dátum spustenia jednotlivých reklám na internete,
  • definujte podrobne, ako bude prebiehať každá internetová reklama, kto bude v tíme za čo zodpovedný,
  • plánujte, koľko, aký druh tovaru a za akú cenu počas reklamy na internete predáte,
  • zistite objem tovaru na sklade, prípadne doplňte zásoby, aby ste ho mali dosť a vyhli sa dlhším dodacím lehotám,
  • môžete mať reklamu na internete k rôznym príležitostiam - sezónne, ale aj vlastné - napr. výročia predajne, firmy.

 

<< späť na obsah kvalitnej www stránky

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti